Komputer a problemy w nauce

Problemy z opanowaniem konkretnych umiejętności posiada wiele dzieci w wieku szkolnym. Powszechnie wiadomo, że podstawy dobrze opanowane i ugruntowane stanowią warunek późniejszych sukcesów w edukacji przedmiotowej. Te podstawy to przede wszystkim umiejętność poprawnego pisania i liczenia, oraz zmora uczniów, czyli dobrze opanowana ortografia i tabliczka mnożenia. Niewiele osób przykłada do tego wagę a konieczność pamięciowego wkuwania działań czy reguł ortograficznych spotyka się z niechęcią i negacją, a jednak w późniejszej edukacji braki w tym zakresie są dotkliwie odczuwalne. Jak zachęcić dziecko do tego, aby opanowało te podstawowe umiejętności bez bólu i większych oporów? Najlepszym rozwiązaniem są oczywiście komputery. Każdy młody człowiek, bez względu na to czy ma 7 lat czy 17 interesuje się komputerem i czuje do niego swoiste przyciąganie. Warto więc wykorzystać tę cechę i połączyć możliwość miłego spędzenia czasu z jednoczesnym ćwiczeniem umiejętności ortograficznych. Oczywiste jest, że odpowiednie programy edukacyjne będą ostatnią pozycją na liście użytkownika komputera, jednak warto z takim młodym człowiekiem zawrzeć porozumienie, że 15-20 minut dziennie poświęci on na rozwiązywanie ortograficznych rebusów czy krzyżówek, a w ramach tego czasu osiągnięcia mogą okazać się całkiem spore. Warunkiem jest oczywiście systematyczność.

Both comments and pings are currently closed.